راهنمای جامع انتخاب سایز تیشرت
راهنمای سایز تیشرت + جدول سایز بندی دقیق { زنانه، مردانه و بچگانه }

در سال‌های اخیر، خرید تیشرت از مجموعه‌های چاپ، رونق زیادی گرفته است و با پیشرفت تکنولوژی و اجرای طرح‌های متنوع، بسیاری از افراد دوست دارند طرح موردنظرشان را خودشان انتخاب کنند تا روی تیشرت چاپ شود؛ اما مسئله مهمی که وجود دارد، انتخاب سایز درست پیش‌از سفارش است. اگر شما هم قصد انتخاب و خرید تیشرت را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید تا در ارتباط با اهمیت اندازه‌گیری سایز و جداول راهنمای سایز تیشرت اطلاعاتی مهمی به شما بدهیم.

اهمیت انتخاب سایز پیش از خرید خرید اینترنتی

انتخاب سایز دقیق در خرید اینترنتی اهمیت زیادی دارد؛ چراکه ممکن است به هر دلیلی نتوانید آن را تعویض کنید و اگر لباس، سایزتان نباشد، نه می‌توانید از آن استفاده کنید و نه می‌توانید هزینه پرداخت‌شده را بازپس بگیرید. یکی از دلایل اصلی این است که عموماً از نظر بسیاری از افراد، هزینۀ مالی و زمانیِ تعویض لباس، ارزش چندانی ندارد و به‌همین‌دلیل ترجیح می‌دهند این کار را انجام ندهند. علاوه‌براین، ممکن است خرید لباس از مراکزی انجام شده باشد که به‌شکل شخصی‌سازی‌شده چاپ روی تیشرت، کلاه و … را انجام می‌دهند و یقیناً زمانی که چاپ دلخواه روی لباس مشتری اجرا شود، امکان پس‌گرفتن یا تعویض آن وجود ندارد.

افزون‌بر تمام این مسائل، لباسی که سایزتان نباشد به‌درستی روی تن شما نمی‌نشیند و زیبایی خاصی ندارد. به‌خصوص تیشرت‌ها که باید روی تن به‌اصطلاح کپ خوبی داشته باشند و این بسیار وابسته به انتخاب سایز درست است؛ بنابراین شما باید دقت کنید که براساس راهنمای سایز تیشرت که در تمامی وب‌سایت‌های فروش لباس وجود دارد مناسب‌ترین سایز را برای اندام خود پیدا و تیک همان سایز را فعال کنید.

سایز‌بندی استاندارد

اصولاً برای تعیین سایز درست، جدول‌های مخصوص سایزبندی تیشرت وجود دارد که در وب‌سایت‌های فروش قرار  و شما می‌توانید براساس آن‌ها لباسی که درست سایزتان می‌شود را انتخاب کنید. این سایزبندی‌ها استاندارد هستند و مطابق آناتومی و فرم بدن فرد طراحی شده‌اند. اولین گام برای تشخیص سایز درست تیشرت، اندازه‌گیری دقیق بدن است. شما باید برای انجام این کار از مترسنج استفاده کنید و بخش‌های مختلف و اصلی بدن مانند دور سینه، دور شکم، دور کمر و ارتفاع را اندازه بگیرید. اعداد به‌دست‌آمده را یک جا یادداشت کنید تا بتوانید پس‌از اندازه‌گیری دقیق آن‌ها را با راهنمای سایز تیشرت تطابق دهید و لباسی که با ابعاد بدنتان تطابق دارد را انتخاب کنید.

جدول سایز تیشرت مردانه

بدن آقایان عموماً فرم یکسانی دارد و سایز تیشرت مردانه براساس همین فرم طراحی شده است. در حقیقت، آناتومی بدن آقایان به‌شکلی است که در قسمت بالاتنه و پایین‌تنه تفاوت سایز چندانی وجود ندارد، مگر اینکه فرد عضلانی باشد و فرم بدنش تغییر کرده باشد. شما باید اندازه‌گیری را برای قسمت بالاتنه و پایین‌تنه انجام دهید و پس‌از اندازه‌گیری دور سینه و ارتفاع یا همان قد، تیشرتی را که مناسبتان است، انتخاب کنید.

استانداردترین جدول سایز تیشرت مردانه بر این اساس است:

سایز

دور سینه

قد

XS

85-87

68

S

90-96

68

M

96-102

70

L

102-108

72

XL

110-114

74

XXL

114-120

76

XXXL

135-147

76

جدول سایز تیشرت زنانه

بدن بانوان کمی متفاوت‌تر از بدن آقایان است. اساساً آناتومی بدن بانوان می‌تواند فرم‌های متفاوتی داشته باشد؛ اما به‌طور کلی ابعاد بالاتنه با پایین‌تنه در بدن بانوان متفاوت است و سایز در قسمت لگن، کمی افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین اگر قصد خرید تیشرت زنانه را دارید، باید حتماً هم دور سینه، هم ارتفاع و هم قسمت لگن را مدنظر قرار دهید تا تیشرت مطابق فرم بدنتان باشد. استانداردترین جدول سایز تیشرت زنانه بر این اساس است:

سایز

دور سینه

قد

XXS

73-76

57-59

XS

76-81

60-63

S

81-85

63-66

M

86-90

66-70

L

90-95

71-75

XL

95-100

75-79

XXL

100-105

80-85

جدول سایز تیشرت بچه‌گانه

تیشرت‌های بچه‌گانه از اساس با تیشرت‌های زنانه و مردانه متفاوت هستند و ازآنجاکه بچه‌ها دائماً در حال رشد هستند و ابعاد بدنشان تغییر می‌کند، باید هنگام خرید تیشرت حواستان به این مسئله باشد تا لباس مناسبی را انتخاب‌ کنید. توصیه اصلی ما این است که اگر فرزندتان در سن رشد است، حتماً قد و دور سینۀ بچه‌ها را به‌درستی اندازه‌گیری کنید و تیشرتی را که ابعادش در جدول یک یا دو سانتی‌متر بیشتر از اندازه‌گیری‌تان است را انتخاب کنید.

اگر فرزندتان در سنی است که ابعاد بدنش رشد محسوسی ندارد، می‌توانید ابعاد تیشرت را مطابق با اندازه‌گیری که انجام دادید انتخاب کنید. مطمئن باشید از انجام این تکنیک پشیمان نخواهید شد و تیشرت انتخاب‌شده کاملاً مطابق آناتومی فرزندتان خواهد بود. استانداردترین جدول سایز تیشرت پسرانه و سایز تیشرت دخترانه بر این اساس است:

سایز

دور سینه

قد

4

31

45

5

33

44

6

34

49

7

37

54

8

39

58

راهنمای انتخاب سایز تیشرت آنلاین چاپ

مجموعه آنلاین چاپ، یک راهنما به‌منظور انتخاب سایز تیشرت مناسب و درست آماده کرده است. شما می‌توانید براساس این راهنما، دقیق‌ترین اندازه‌گیری ممکن را داشته باشید. یک مترسنج، یک کاغذ و یک مداد بردارید و ابعاد خواسته‌شده در فهرست زیر را اندازه‌گیری کنید. بهتر است اصطلاحات مربوط به اندازه‌گیری سایز تیشرت را بشناسید تا بتوانید این فرایند را دقیق‌تر انجام دهید.

  • دور سینه یا Bust: برای اندازه‌گیری ابعاد دور سینه باید اندازۀ دور تا دور پرترین بخش قفسه سینه را بسنجید؛ در حالی که مترسنج را کمی شل نگه داشته‌اید و کاملاً به بدن نچسبیده است.
  • دور کمر یا Waist: برای اندازه‌گیری دور تا دور کمر باید مترسنج را در حالی نگه دارید که کمی شل است و کاملاً به بدن نچسبیده است.
  • دور باسن یا Hips: اندازه‌گیری دور باسن بیشتر برای تیشرت‌های لانگ مناسب است و در برخی از موارد به کارتان خواهد آمد. برای اندازه‌گیری دور باسن باید دور تا دور پهن‌ترین بخش لگن را محاسبه کنید در حالی که پاهایتان درست کنار هم قرار دارد.
  • ارتفاع بالا تنه: طول ارتفاع بالاتنه یکی از مهم‌ترین بخش‌های اندازه‌گیری سایز تیشرت است و خطاکردن در این بخش از محاسبه باعث می‌شود کپ تیشرتی که انتخاب می‌کنید مناسب ابعاد بدن شما نباشد. برای اندازه‌گیری طول ارتفاع بالاتنه باید از قسمت کنار یقه یا پایین گردن تا قسمت کمر که پایین‌ترین بخش لباس است را اندازه‌گیری کنید.

تأثیر جنس تیشرت بر روی تغییر احتمالی سایز

شاید برایتان جالب باشد بدانید جنس تیشرت بر روی سایز اثر می‌گذارد و فاکتورهایی وجود دارد که می‌تواند باعث ایجاد تغییرات احتمالی در جنس تیشرت شود. برای مثال، یکی از فاکتورها میزان آب‌رفت پارچه‌ است. برخی از پارچه‌ها، پس‌از اولین شست‌وشو، مقداری آب‌رفت دارند که این مسئله باعث می‌شود فرایند اندازه‌گیری دقیق، با شکست مواجه شود و شما مجبور شوید درصد خطایی را هم برای آب‌رفت پارچه درنظر بگیرید. برخی دیگر از پارچه‌ها قابلیت کشسانی بالایی دارند و این مسئله نیز می‌تواند اندازه‌گیری را با مشکل مواجه کند؛ بنابراین حتماً جنس پارچۀ تیشرتی را که می‌خواهید خریداری کنید بررسی کنید تا با این مشکلات مواجه نشوید.

جنس تیشرت‌های آنلاین چاپ

مجموعه آنلاین چاپ، بهترین تیشرت‌ها را برای چاپ و ارائه به شما عزیزان انتخاب کرده است. تیشرت‌های نخ‌ پنبه و اسپان، از بهترین پارچه‌های موجود محسوب می‌شوند و شما می‌توانید با خیال راحت، اندازه‌گیری دقیق را با توجه به جداول موجود انجام دهید. در ادامه، این دو نوع پارچه را به شما معرفی می‌کنیم.

نخ پنبه

پارچه‌های نخ پنبه در اصل همان پارچه‌های پنبه‌ای هستند که با این نام شناخته می‌شوند. در حقیقت، بیشتر پارچه‌های موجود از جنس نخی هستند و نخ‌ها می‌توانند از هر الیافی تشکیل شده باشند. به پارچه‌هایی که دارای الیاف طبیعی بیشتری مثل پنبه، ابریشم، کتان یا ویسکوز هستند، پارچه‌های نخی می‌گویند. این لباس‌ها منافذ کوچکی دارند که می‌توانند باعث تنفس آزاد پوست شوند. ویژگی بسیار مهم دیگر آن‌ها، کنترل رطوبت بدن و ضدحساسیت بودنشان است و جالب است بدانید در برابر شست‌وشو مقاومت زیادی دارند و دچار آب‌رفت نمی‌شوند. طرح‌های چاپی نیز به‌راحتی و با کیفیت بسیار بالا روی این پارچه‌ها می‌نشینند و شما می‌توانید یک تیشرت باکیفیت، زیبا و متناسب با ابعاد بدنتان تهیه کنید.

اسپان

علاوه‌بر نخ پنبه، در مجموعه آنلاین چاپ تیشرت‌های اسپان نیز وجود دارد که جنس پارچۀ آن بر پایه ماده‌ای به نام پروپیلن تولید شده است و با ترکیب با الیاف دیگری مانند پنبه و پلی‌استر به‌شکل پارچه نهایی در می‌آید. عموماً پارچه‌های اسپانی که برای چاپ طرح، مورد استفاده قرار می‌گیرند ۶۰ درصد پلی‌استر و ۴۰ درصد پنبه دارند و  این باعث می‌شود عمر و ماندگاری آن‌ها بسیار بیشتر شود. علاوه‌براین، پارچه‌های اسپان در برابر شست‌وشو مقاومت زیادی دارند و دچار آب‌رفت نمی‌شوند.

سخن پایانی

مسئله مهمی که در خرید اینترنتی تیشرت و هر لباس دیگری وجود دارد سایز لباس است. اگر سایز درستی را مطابق با جدول راهنمای سایز تیشرت انتخاب نکنید، قطعاً در ادامه برای استفاده از آن دچار مشکل خواهید شد. آنلاین چاپ برای خرید مطمئن شما، راهنمای ویژه‌ای را تدارک دیده است که به‌کمک آن، یک خرید بدون پشیمانی را تجربه خواهید کرد.