چاپ ست اداری چیست؟
ست اداری چیست؟

در دنیای امروزه که بر مبنای تجارت، ارتباطات و رقابت بنا شده است، توجه به هر یک از جزئیات در محیط کاری، می‌تواند تاثیر مهم و شگرفی را بر تصویر کلی شرکت بگذارد و شما را از رقبا کاملاً متمایز کند. یکی از جزئیاتی که شاید در بیشتر مواقع نادیده گرفته می‌شود؛ اما یکی از ارکان مهم و حیاتی در هویت بصری و ارتباط حرفه‌ای محسوب می‌شود، ست اداری است. اما ست اداری چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این پرسش، پاسخ دهیم.

اگر درباره فرهنگ سازمانی شنیده باشید می‌دانید که فرهنگ هر سازمان، مبحث وسیعی است که شامل ارزش‌ها، رفتارها و ظواهر یک سازمان است. ظواهر، به‌نوعی همان ساختار ملموس سازمان را شامل می‌شود. برای مثال اگر در راهروی یک محیط آموزشی قدم بزنید یا برای اولین بار وارد یک اداره یا شرکت شوید، احتمالاً اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، ظاهر و جزئیات موجود در آن اداره است که می‌تواند هویت و شخصیت شرکت را در معرض نمایش قرار دهد و حتی سرنخی از نحوه کار، مدیریت و کارکنان محیط، در اختیارتان بگذارد.

ست اداری چیست؟

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که ست اداری چیست؟ باید گفت که نه‌تنها وسیله‌ای برای سازماندهی مکاتبات و اسناد موجود است، بلکه همان‌طور که گفتیم جلوه‌ای از فرهنگ و هویت هر سازمان نیز محسوب می‌شود. به‌زبان ساده‌تر، ست اداری مجموعه‌ای از ابراز و تجهیزات موردنیاز یک محیط کاری و دفتر یک شرکت است که به‌منظور افزایش سازماندهی و ایجاد جلوۀ بصری زیبا کمک می‌کند و در جهت بهبود فرایندهای داخلی تا مهم‌ترین روابط کاری، مؤثر واقع می‌شود. این مجموعه معمولاً شامل مواردی مثل نامه، فاکتور، کلاسورها، مهر، رسید و … است.

می‌توان گفت ست اداری، قهرمانِ پنهانِ هر دفتر کاری است که بدون آن، تمامی فعالیت‌ها، کمی بی‌نظم به‌نظر می‌رسند. با نامه‌ها، سررسید و فاکتورهای سربرگ‌دار، همیشه در یادها باقی می‌مانید. همچنین پاکت‌های نامه با لوگوهای شیک و رنگ‌های سازمانی، مانند یک کت و شلوار رسمی برای اسناد شما است؛ همواره شکیل و مرتب.

ویژگی‌هایی که ست اداری برای برند شما دارد

ست اداری چیست؟ چگونه یک ست مناسب، می‌تواند پل ارتباطی بین کسب‌وکار شما و دنیای تجاری بیرون باشد و از چه راهی می‌تواند اعتبار و هویت شما را نزد مخاطبان و مشتریانتان تقویت کند؟ ست همان لباس رسمی و شیک برند شما است و یکی از وظایف اصلی آن نیز شناسایی برند سازمان به مخاطبان است. ویژگی‌های یک ست حرفه‌ای برای برند شما، شامل موارد زیر است:

  • یکپارچه‌بودن بصری: طراحی یکپارچه از نظر رنگ‌ها، فونت و …، به مخاطب شما القا می‌کند که جزئیات برایتان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در کارها نیز فردی دقیق و منظم هستید.
  • ایجاد اعتماد و اعتبار: مهرهای رسمی، پاکت‌های دارای برند و فاکتورهای سربرگ دار، همه و همه اعتبار شما را افزایش می‌دهد و اعتماد مخاطب را جلب می‌کند.
  • برندسازی اثربخش: هر بار که مشتریان در کارت ویزیت، فاکتور، نامه و پاکت‌ نامه، برند شما را می‌بینند، هویت و برند شرکت در ذهن آنان تثبیت می‌شوند.
  • ایجاد نظم: پوشه‌های برنددار و فایل‌های دارای طراحی هماهنگ، کمک می‌کند تا مدارک شما در قالبی منظم و قابل دسترسی آسان و سریع، نگهداری شوند.

قیمت طراحی ست اداری

تعرفه طراحی ست اداری طراحی آنلاین به عوامل متعددی بستگی دارد که هر یک می‌تواند کم یا زیاد، بر هزینه نهایی اثرگذار باشند. برخی از این نکات عبارت‌اند از:

تیراژ

تیراژ یا حجم سفارش، یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کنندۀ قیمت این ست‌ها است. هرچه تعداد اقلام ست اداری مورد سفارش بیشتر باشند، هزینه تولید هر واحد کمتر خواهد شد. به این مفهوم در صنعت چاپ، صرفه‌جویی مقیاس می‌گویند. به‌بیان‌دیگر، سفارش‌های عمده با کاهش ضایعات و بهینه‌سازی تولید، شامل تخفیف خواهند شد.

جنس مورد استفاده

کیفیت مواد اولیه مورد استفاده مانند کاغذها و کارت ویزیت، تاثیر قابل‌توجهی بر هزینه‌ها خواهد داشت. استفاده از چاپ دیجیتال یا افست، نوع و کیفیت جوهر و انتخاب مواد اولیه در ظاهر حرفه‌ای و ماندگار ست اداری، بسیار اثرگذار است.

اجزای ست اداری مورد نیاز شما

هر شرکت یا محیط اداری، با توجه به نوع فعالیت و وسعت سازمان، می‌تواند اقلام مختلفی از ست‌های اداری را نیاز داشته باشد؛ اما همه اقلام موردنیاز هر دفتر یا شرکت عبارت‌اند از: سربرگ، کارت ویزیت، پاکت نامه، فاکتور و رسید، پوشه و کلاسور، دفترچه‌های یادداشت، تقویم، لیبل و برچسب‌ها، بسته‌بندی‌ها و… تمامی این موارد با کم یا زیادشدن، تاثیر مستقیم بر هزینه‌ها دارد.

اجزای ست اداری

طراحی ست اداری

طراحی ست اداری چیست و شامل چه جزئیاتی است؟ انواع طراحی ست‌های اداری از لحاظ پیچیدگی طراحی، انتخاب رنگ‌ها، کیفیت مواد و … با یکدیگر تفاوت دارند؛ بنابراین داشتن یک ست اداری، ویژۀ شما در برابر اجزای ست اداری ساده، هزینه‌بردارتر خواهد بود.

اهمیت ست اداری اختصاصی

هر بار که همکاران و مشتریان، ست‌ اداری اختصاصی شما را می‌بینند، بیش‌ازپیش ملکه ذهن آن‌ها خواهید شد. از دیگر موارد اهمیت ست‌های اختصاصی، تأثیر بصری و حرفه‌ای‌شدن برند و ایجاد اعتبار و تأثیر روانی مثبت بر کارکنان است.

تفاوت ست اداری سفارشی با اوراق خام معمولی

ست اداری سفارشی مانند جواهراتی برای شرکت شما است. این ست‌های اداری با الگوهای زیبا، هماهنگ و منحصربه‌فرد، ظرافت را به شرکت شما هدیه می‌دهند. درواقع، اقلامی مانند سربرگ، کارت ویزیت و پاکت‌های نامه، همگی در کنار هم، معرّف حرفه‌ای کسب‌وکار شما خواهند بود.

تمامی موارد گفته‌شده، نقطه مقابل اوراق خام معمولی هستند. این اقلام ممکن است کاربرد خود را داشته باشند؛ اما مانند دسته‌هایی از کاغذهای معمولی و تعدادی مدارک هستند که تأثیر خاصی در جذب مخاطب نخواهند داشت؛ درنتیجه به‌میزان کمتر، منجر به ارتباط مؤثر با مشتری‌ها خواهد شد. بدون داشتن یک ست زیبا، تأثیر مثبتی در افزایش ارتباط مؤثر با مشتریان نیز نخواهید داشت؛ بنابراین اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را به‌عنوان یک برند معتبر و منحصربه‌فرد نشان دهید، با انواع ست تخصصی و سفارشی به این هدف، نزدیک‌تر خواهید شد.

ست اداری شامل چیست؟

ست با طراحی خلاقانه و ایجاد یک هارمونی مناسب در محیط کاری، علاوه‌بر تقویت روحیه کارکنان و ایجاد جلوه‌های بصری مثبت، برای جذب و حفظ مشتری و ایجاد تصویر حرفه‌ای از شرکت شما بسیار حیاتی است. این اقلام شامل موارد زیر هستند:

سربرگ

نوعی برگه با یک فرمت استاندارد که شامل نام شرکت، لوگو، اطلاعات تماس و … است و برای نوشتن نامه یا فاکتور به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاکت نامه

پاکت‌هایی که برای قراردادن نامه، فاکتورها و مستندات به‌کار می‌روند، حاوی اطلاعات و مواردی مشابه سربرگ است که مشتریان پیش‌از بازکردن پاکت، متوجه خواهند شد که این نامه از طرف شرکت شما است.

پاکت نامه

فولدر

فولدر، شامل پوشه‌هایی است برای آرشیو و نگهداری اسناد، نامه‌ها و مدارک مربوط به شرکت که با نام شرکت، لوگو و رنگ سازمانی طراحی شده است.

سررسید

سررسید یکی از اجزای ضروری در طراحی ست است و خوب است هر شرکتی متناسب با ست موردنظر خود، سررسیدهایی را در اختیار داشته باشد.

کارت ویزیت

همان‌طور که می‌دانید کارت ویزیت یکی از اقلام بسیار مهم برای انواع کسب‌وکار و به‌ویژه شرکت‌ها است. این کارت کوچک و کاربردی، اطلاعات اولیه، کامل و بسیار مفیدی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد؛ بنابراین خوب است که طراحی خاص و جالبی داشته باشند.

برای چاپ ست اداری از چه نوع روشی استفاده می‌کنند؟

برای چاپ ست از روش‌های گوناگونی می‌توان استفاده کرد که هرکدام، ویژگی و مزایای خاص خود را دارند. از جملۀ این چاپ‌ها، چاپ دیجیتال، افست، حرارتی، مش و … هستند.

چاپ افست

چاپ افست یکی از انواع چاپ‌های پرکاربرد در طراحی است و زمانی که نیاز به چاپ اقلام با کیفیت بالا و نیز تیراژ بالا داریم، یکی از بهترین انواع چاپ محسوب می‌شود. مزایای چاپ افست کیفیت بالا و دقت در رنگ و جزئیات، عدم محدودیت در انتخاب رنگ و کاغذ و نیز مقاومت بالا است.

چاپ مش

چاپ مش یکی دیگر از انواع روش‌های چاپ است که می‌تواند تصاویر و جزئیات را با رزولوشن بالا به چاپ برساند. با این روش، چاپ روی موادی مثل پوشه، فایل، برچسب، تابلو، پوستر و انواع کاغذ، با دوام بالا، انجام می‌شود.

چاپ مش

سخن پایانی

ست اداری چیست؟ طراحی ست اداری، هنر و تکنولوژی جدیدی است که با رنگ و طرحی خاص، به برند سازمان و شرکت، شخصیت و جلوه ویژه‌ای می‌دهد. هر قطعه از اقلام اداری، هرچند کوچک و دم‌دستی هم که باشند، بخشی از هویت شرکت شما است. اکنون که دانستید ست اداری شامل چیست؟ و چه کاربردی دارد، همین حالا به‌عنوان یک مدیر دقیق که به جزئیات توجه خاصی دارد، ست خود را به آنلاین چاپ سفارش دهید.