طراحی ست اداری شیک
طراحی ست اداری

امروزه طراحی، جایگاه بسیار مهمی در هر کسب‌وکاری دارد و یکی از جنبه‌های مهم و تأثیرگذار در تصویرسازی و برندینگ سازمان‌هاست که برای انواع شرکت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد؛ اما منظور از طراحی ست اداری چیست؟ این فرایند شامل طراحی و تهیه مجموعه‌ای از اقلام اداری است که هدف آن هماهنگ‌سازی و یکپارچه‌کردن تمام اقلام اداری مورد استفاده در یک دفتر مهندسی، وکالت یا آژانس هواپیمایی و … است. ست اداری نقش بسیار قابل‌توجهی در ایجاد جلوه و هویت بصری متناسب با برند ایفا می‌کند. در ادامه درباره اهمیت ست اداری و انواع ست مدرن مخصوص ادارات صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

طراحی ست اداری چیست؟

این نوع طراحی، به‌معنای تهیه مجموعه‌ای از اقلام و موارد تبلیغاتی کاملاً هماهنگ است که از جملۀ آن می‌توان به سربرگ‌ها، پاکت‌ها، کارت ویزیت و حتی برگه‌های یادداشت اشاره کرد که برای نوشتن برنامه‌های روزانه استفاده می‌شوند. شاید به‌ظاهر اهمیت چندانی نداشته باشند؛ اما توجه به نوع طراحی آن‌ها، نشان از یک مجموعه با تدبیر دارد که با توجه به جزئیات، مجموعه‌ای حرفه‌ای و یکپارچه را تشکیل داده‌اند.

اهمیت طراحی ست اداری

پیش‌از آنکه بدانید چگونه یک ست اداری زیبا داشته باشید، خوب است از اهمیت و کاربرد آن به‌خوبی آگاهی پیدا کنید و بدانید که با کوچک‌ترین اقدامات در جهت ساخت یک ست اداری منظم و زیبا، می‌توانید به‌میزان قابل‌توجهی از رقبای خود پیشی بگیرید.

طراحی ست اداری

کاربرد و اهمیت طراحی ست اداری سفارشی

هماهنگی در طراحی این اقلام نه‌تنها به ایجاد تصویر حرفه‌ای از شرکت یا اداره کمک می‌کند، بلکه می‌تواند اعتبار و اعتماد بیشتری را در برابر مشتریان و همچنین رقبا به‌وجود بیاورد. این روزها اگر مدیر یک مجموعه هستید یا به‌تازگی دفتری را تأسیس کرده‌اید که می‌خواهید از همان ابتدا منحصربه‌فرد به‌نظر برسید، کافی است اقدام به سفارش طراحی ست اداری حرفه ای کنید و تأثیر این مهم را بر روی استراتژی و تبلیغات شرکت خود، مشاهده کنید.

ویژگی‌های یک ست اداری حرفه‌ای

برای داشتن یک ست اداری خاص و زیبا، توجه به جزئیات و رعایت نکات طراحی با توجه به برند، لوگو و رنگ‌های سازمانی شما از اهمیت زیادی برخوردار است که لازم است به همۀ آن‌ها توجه داشت. شما هم در جایگاه مدیر یا مسئول برنامه‌ریزی یک سازمان، می‌توانید با یک طراحی کاملاً ساده و چشم‌نواز، هویت کاری خود را با المان‌های مینیمال به نمایش بگذارید.

نکات مهم در طراحی ست اداری

نکاتی که باید در طراحی ست‌های اداری همواره موردتوجه قرار داد، عبارت‌اند از:

  • زیبایی و یکدست‌بودن بصری:
    تمامی اقلام ست اداری باید از لحاظ رنگ، فونت، لوگو و دیگر عناصر هم‌خوانی داشته باشند.
  • کیفیت بالا:
    استفاده از مواد با کیفیت بالا مانند کاغذ مرغوب در کنار چاپی دقیق، اهمیت زیادی دارد.
  • سادگی و خوانایی:
    با یک طراحی ساده، اطلاعات به‌راحتی قابل درک خواهند بود.
  • اطلاعات کامل و دقیق:
    تمام اقلام اداری باید شامل نام شرکت، لوگو، آدرس، شماره تماس و … باشند.
  • طراحی منحصر‌به‌فرد:
    طراحی باید به بهترین شکل ممکن، نماد هویت و شخصیت یک اداره باشد.
  • عملکرد و کارایی:
    این اقلام باید برای استفاده روزمره، کارآمد و مفید باشند مانند سربرگ و برگه‌های یادداشت.
  • انعطاف‌پذیری:
    طراحی باید منعطف باشد و در صورت نیاز بتوان تغییراتی را بر روی آن اعمال کرد.
  • احترام به اصول برندینگ:
    طراحی باید برای تقویت هویت برند یک سازمان کمک‌کننده باشد.
  • جذابیت بصری:
    طراحی اداری در عین ساده‌بودن، باید قدرت جذب مخاطبان را داشته باشد.

اقلام مورد اهمیت در طراحی ست اداری

اصلی‌ترین و مورد اهمیت‌ترین اقلام ست اداری که برای طراحی و تولید انتخاب می‌شوند، شامل چه مواردی هستند؟

سربرگ

سربرگ‌ها کاغذهایی هستند که برای مکاتبات و نامه‌نگاری‌های شرکتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و لازم است لوگو و اطلاعات تماس شرکت روی آن چاپ شده باشند.

طراحی سربرگ اداری و طراحی سربرگ پزشکی

کارت ویزیت

کارت‌های بسیار کاربردی که احتمالاً قرار است بین مشتریان و بسیاری از افراد دست‌به‌دست شود؛ بنابراین نیاز است اطلاعات کامل و دقیقی از نحوه ارتباط با شرکت و نوع فعالیت به‌طور مختصر، درج شده باشند.

طراحی کارت ویزیت

فولدر

فولدر یا همان پوشه که برای نگهداری مدارک و اسناد اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان یک طراحی ساده هم برای این عضو جدانشدنی ادارات، درنظر گرفت.

طراحی پوشه و فولدر اداری

پاکت نامه

پاکت‌هایی که برای قراردادن نامه‌های اداری، کارت تبریک یا کارت دعوت مورد استفاده قرار می‌گیرند، خوب است که به زیبایی طراحی شوند.

پاکت A4 و A5

بخش جزئی، اما قابل اهمیت دیگری از طراحی اوراق اداری که بهتر است از یک طراحی زیبا و خاص برای آن غافل نشد.

چاپ پاکت نامه اداری، چاپ پاکت نامه A4 و A5 و چاپ پاکت نامه ملخی

لیبل و برچسب اموال

هویت شرکت را به برچسب اموال و لیبل‌های اداره منتقل کنید و این‌گونه خاص‌بودن را انتخاب کنید.

چاپ برچسب اموال

کارت پرسنلی

کارکنان شما یکی از مهره‌های کلیدی سازمان هستند که نیروی محرک و چرخ‌دنده‌های اصلی سازمان نیز هستند. به‌همین‌خاطر، کارت پرسنلی نیز یکی از اقلام مهم اداری محسوب می‌گردد.

چاپ کارت پرسنلی

فاکتور

هر کسب‌وکاری از کوچک‌ترین آن‌ها گرفته که با اصناف سر و کار دارد تا بزرگ‌ترین سازمان‌ها که با مجموعه‌های تجاری بزرگ داد و ستد می‌کنند، نیازمند طراحی اوراق اداری با سربرگ مناسب و باکیفیت، با اطلاعات مفید و کاربردی هستند.

چاپ فاکتور

 

سفارش آنلاین طراحی ست اداری با آنلاین چاپ

از طراحی انواع ست اداری حرفه‌ای ما، برای بهبود استایل محیط کار خود لذت ببرید. ما رنگ‌های جذاب و الگوهای خلاقانه را برایتان کنار گذاشته‌ایم. اگر به‌دنبال اثبات و حرفه‌ای‌شدن برند خود هستید به مقصد رسیده‌اید؛ زیرا محیط کاری متفاوت و جذابی را به شما هدیه خواهیم داد.

طراحی ست اداری با توجه به کسب و کار شما

هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد! برای هر کسب‌وکار نیز آنلاین چاپ، طراحی منحصربه‌فرد آن را عرضه می‌کند و شما هم باید هنگام انتخاب، توجه بسیاری داشته باشید. در ادامه می‌خواهیم شما را با طراحی متناسب هر یک از اداره‌جات آشنا کنیم.

ست اداری مدرن

طراحی ست اداری مدرن باید منعکس‌کنندۀ هویت برند و ارزش‌های شرکت باشد. در طراحی مدرن، استفاده از رنگ‌های روشن و زنده مانند آبی روشن، سبز نئون و نارنجی به‌همراه طراحی مینیمال با خطوط ساده و فضای سفید برای شرکت‌های فناوری توصیه می‌شود. پیشنهاد ما به استارتاپ‌ها، استفاده از المان‌های گرافیکی خاص و نو است و خالی از لطف نیست که بر روی کارت‌های ویزیت، تمرکز بسیاری شود. طراحی مدرنی که ما برای شرکت‌های مالی یا مشاوره پیشنهاد می‌کنیم، شامل رنگ‌های خنثی و رسمی مانند خاکستری، مشکی و سفید است. فونت‌های کلاسیک و خوانا نیز بخش جدانشدنی طراحی مینیمال و مدرن است.

ست اداری املاک

طراحی ست اداری املاک نیازمند توجه به جزئیات و ظرافت‌هایی است که با ساده‌ترین طراحی‌ها حس اعتماد را به مشتریان منتقل کنند. رنگ‌های حرفه‌ای و جذاب مانند آبی تیره، سبز، طلایی و خاکستری، فونت کلاسیک و خوانا، المان‌های مرتبط با املاک مانند کلید، آپارتمان و خانه، بهترین گزینه‌ها برای این ست اداری هستند.

ست اداری پزشکی

حتماً شما هم موافق هستید که رنگ‌های آرام‌بخش مانند آبی روشن، سفید و خاکستری، فونت‌های خوانا و ساده، المان‌های گرافیکی مرتبط با سلامت و طراحی‌های مینیمال و تمیز، بهترین ست اداری مرتبط با پزشکی و مطب‌ها هستند.

چاپ ست اداری پزشکی

ست اداری شیک

طراحی ست اداری شیک نیازمند ترکیبی از جزئیات دقیق، هماهنگی رنگ‌ها و فونت‌ها و استفاده از منحصر‌به‌فردترین المان‌های گرافیکی است؛ اما اگر بخواهیم با جزئیات دقیق‌تری درباره ست اداری شیک حرف بزنیم، باید گفت استفاده از رنگ‌های مجلل و کلاسیک مانند طلایی، نقره‌ای، مشکی، سفید و آبی تیره یا ترکیبی از این رنگ‌ها، بسیار هوشمندانه است. همچنین لازمۀ یک طراحی شیک، استفاده از فونت‌هایی با ضخامت مناسب، آیکون و تصاویر خاص و عدم استفاده از المان‌های اضافی و شلوغ است.

ست اداری آموزشی

اگر مدیر یا مؤسس یک مرکز آموزشی هستید، حتماً جزئیات برایتان اهمیت بسیاری دارد و می‌خواهید در کنار جذابیت، حرفه‌ای به‌نظر برسید. اهمیت رنگ‎‌های شاد و زنده را مانند آبی، سبز، نارنجی و زرد دست کم نگیرید. علاوه‌براین، فونت‌ها باید جالب توجه باشند و درعین‌حال کاملاً خوانا باشند.

ست اداری هنری

ست اداری هنری برای یک گالری یا آموزشگاه باید حس سرزنده‌بودن و نشاط داشته باشد. به‌سراغ رنگ قرمز، زرد، آبی آسمانی و سبز بروید و آیکون‌های هنری خلاقانه را بدون ترس انتخاب کنید؛ زیرا هنر دنیای پیچیده و وسیعی دارد و دست شما را باز می‌گذارد.

با انتخاب طرحی زیبا، محیط کاری را برای خود و کارکنانتان دلچسب‌تر کنید و این‌گونه به مشتریان خود تجربه‌ای خاص و متفاوت را تقدیم کنید.

سخن پایانی

طراحی ست اداری برخلاف تصور برخی افراد، محصول کافی‌نتی سر کوچه نیست! بلکه نیازمند دانش و تجربه حرفه‌ای در حوزه گرافیک و چاپ است. ست حرفه‌ای اداری، آبروی کسب‌وکارها در مبادلات و نامه‌نگاری‌های رسمی است. سعی کنید این فرایند را به یک تیم متخصص مانند مجموعه آنلاین چاپ بسپارید.