راهنمای جامع و معرفی انواع تیشرت مردانه
کامل‌ترین راهنمای انواع تیشرت مردانه + ۱۳ مدل

معدن‌چیانی که در محیط گرم و کسل‌کننده اعماق زمین کار می‌کردند، در اواخر قرن نوزدهم، لباس‌هایی نازک، ساده و بدون آستین را برای راحتی خود کشف کردند. اکنون بعد از قرن‌ها، مردم سراسر دنیا در پیاده‌روی‌های دوستانه، مهمانی‌ها، محیط کار و باشگاه‌ ورزشی، لباسی به‌شکل همان پوشش معدنچیان قرن ۱۹ به تن می‌کنند و به آن می‌گویند تیشرت! درست متوجه شدید. این لباس ساده و پرطرفدار که به کمد همه افراد راه پیدا کرده است، چنین تاریخچه‌ای را پشت‌سر گذاشته است تا امروزه در انواع مدل‌ها و یقه‌ها به فروش برسد! در این مقاله قرار است شما را با انواع تیشرت و مدل‌های مختلف باشگاهی آن آشنا کنیم.

معرفی انواع تیشرت مردانه

اگر می‌خواهید بدانید که دنیای فشن و مُد در طراحی و تولید تیشرت‌های ساده معدنچیان تا کجاها پیش رفته است، این شما و این معرفی انواع تیشرت مردانه:

تیشرت کلاسیک یقه ‌گرد

معروف‌ترین سبک تیشرت، مدل کلاسیک یا ساده آن است که با یقه گرد شناخته می‌شوند. راحتی و آسان‌پوش‌بودن این تیشرت‌ها در کنار سبکی پارچه‌ای که دارد، باعث محبوبت و فروش بالای آن شده است.

تیشرت یقه گرد

تیشرت یقه V

این تیشرت‌ها در کشور ما با نام یقه هفت معرفی می‌شوند و با یقه‌ای کمی بازتر از مدل کلاسیک، تولید می‌شوند. این تیشرت‌ها در بین مردان به تیشرت فوتبال یا پیراهن فوتبال نیز شناخته می‌شود. این مدل‌ها می‌توانند انتخابی عالی برای چاپ طرح دلخواهتان روی تیشرت باشند و تبدیل به امضای استایل شما شوند.

تیشرت یقه 7

تیشرت یقه اسکوپی (V عمیق)

این مدل از یقه، استایلی آزادتر را به‌نمایش می‌گذارد؛ چرا که با یقه باز و عمیق خود به همراه یک گردنبند زنجیری طلایی یا نقره‌ای، بخش بالایی قفسه سینه و استخوان ترقوه شما را آزادانه نشان می‌دهد. این مدل می‌تواند در انواع تیشرت زنانه و انواع تیشرت دخترانه نیز، لباسی جذاب و پرکاربرد به‌حساب بیاید.

یقه هنلی (یقه Y)

این نوع از طراحی انواع تی شرت که بیشتر با نام یقه هنلی معروف شده است، به‌شکل حرف Y انگلیسی دوخته می‌شود. قسمت بالایی آن به‌شکل یقه کلاسیک یا گرد است که با ۲-۵ دکمه تا پایین ادامه پیدا می‌کند. این مدل می‌تواند کمی رسمی‌تر از نمونه‌های قبل باشد و استایلی شیک برایتان رقم بزند.

تیشرت یقه هنلی

پولوشرت

تیشرت‌هایی با یقه پولو یکی از محبوب‌ترین انواع لباس در جهان به‌شمار می‌آید. تفاوت پولوشرت و تیشرت در یقه‌های برگردان و دکمه‌های این پیراهن است که، پوششی جذاب برای انواع موقعیت‌های راحتی، نیمه‌رسمی و رسمی است و معمولاً جنس ضخیم‌تری نسبت به تیشرت‌های کلاسیک و پنبه‌ای دارد.

پولوشرت

تیشرت آستین راگلان

این لباس را می‌توان در دسته تیشرت‌های آستین‌دار، قرار داد. راگلان‌ها با انواع نیم‌آستین و تمام‌آستین، دوخته و عرضه می‌شوند. در حقیقت این نوع از انواع تیشرت مردانه شیک، در اغلب موارد با عنوان تیشرت بیسبال شناخته می‌شود. راگلان مدلی است که در آن آستین‌ها با استفاده از درز مورّب به بدنه تیشرت وصل می‌شوند.

تیشرت استین رگلان

تیشرت آستین کاپ

این لباس، یقه‌ای معمولی و ساده مانند نمونه‌های کلاسیک دارد؛ اما آستین‌های آن کوتاه‌تر از تیشرت معمولی است و به‌شکل یک کلاهک از سرشانه پایین افتاده است. اگر بازوها و شانه قدرتمندی دارید، می‌توانید این مدل را برای نمایش عضلات خود به تن کنید.

تیشرت آستین کاپ

تیشرت آستین‌بلند

همان‌طور که از نامش پیداست، تیشرتی راحتی، کلاسیک با یقه‌ای ساده، اما آستین‌هایی بلند است که مناسب تمامی فصل‌های گرم و سرد سال است؛ چرا که این لباس شیک و ساده برای پوشیدن زیر کت و ژاکت در هوای سرد نیز انتخاب هوشمندانه‌ای به‌حساب می‌آید.

تیشرت آستین بلند

تیشرت فیت

این شکل از انواع تیشرت مردانه به‌گونه‌ای دوخته می‌شود که شکل ماهیچه‌های قفسه سینه، شکم و بازوی شما را به‌خوبی نشان دهد و در انواع آستین بلند و کوتاه در بازار ارائه می‌شود.

تیشرت فیت (عضلانی)

تیشرت لبه منحنی

تفاوت این مدل با باقی مدل‌ها در قسمت پایینی آن است. یک برش منحنی‌شکل در قسمت انتهایی بدنه تیشرت که با شیب به‌سمت بالا کشیده شده است.

تیشرت لبه منحنی

تیشرت لانگ (بلند)

این تیشرت بلند تا کمی بالاتر از زانو کشیده می‌شود و روی ران یا پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد. طبیعی است که این تیشرت برای استایل‌کردن در قرارهای مهم و حرفه‌ای توصیه نمی‌شود و می‌تواند انتخابی عالی برای تیپ خیابانی و اسپرت به‌حساب بیاید.

تیشرت لانگ

تیشرت چاپی یا گرافیکی

هر طرحی که شما دوست داشته باشید، می‌تواند به با روش چاپ روی تیشرت تولید شود. در حقیقت هر تیشرتی که روی آن چاپ صورت گرفته باشد، در این دسته جای می‌گیرد. این لباس هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی، بهترین انتخاب برای نشان‌دادن شخصیت،‌ روحیات و علایق شما است. کافی است طرح خود را انتخاب کنید و آن را به دست یک تیم متخصص و معتبر مانند «آنلاین چاپ» بسپارید تا انواع تیشرت پسرانه و دخترانه تک و خاص، درست مطابق سلیقه شما به دستتان برسد و بتوانید به کمک این انتخاب زیرکانه، استایلی خیره‌کننده برای خود بسازید.

تیشرت چاپی (چاپ روی تیشرت)

مدل جیب‌دار

درست همان‌طور که از اسمش پیداست، معمولاً دارای یک جیب در قسمت چپ سینه است. این جیب‌های کوچک معمولاً کاربردی برای صاحبانشان ندارند؛ اما شکلی زیباتر و رسمی‌تر به تیشرت شما می‌دهند.

تیشرت جیب دار

تیشرت های مناسب باشگاه

دنیای تیشرت‌ها می‌تواند براساس طرح و رنگ و جنس پارچه و مدل یقه و آستین و… بی‌انتها و تمام‌نشدنی باشد؛ اما آنچه که تیشرت‌های مناسب باشگاه و ورزشکاران فیت و بدنساز را از باقی مدل‌های این لباس دوست‌داشتنی متمایز می‌کند، نوع آستین و تنگی و گشادی بدنه آن است. در ادامه با ۳ مدل از بهترین انواع تی شرت متناسب با محیط باشگاه ورزشی آشنا می‌شوید:

تیشرت بدون آستین (بندی)

اگر مسابقات دوندگی را دیده باشید، حتما چشمتان به این مدل از تیشرت‌های بندی بدون آستین خورده است! این لباس یک تیشرت راحت و گشاد است که سرشانه‌های باز و گشاد خود، تهویه هوای خوبی برای شما ایجاد می‌کند و انتخابی مناسب برای ورزش‌هایی مانند دو یا نرمش‌های صبحگاهی است.

تیشرت بدون آستین

تیشرت فیت آستین کاپ

تیشرت‌های چسبانی که آستین‌های بسیار کوتاهی دارد، به هیکل فیت و ماهیچه‌ای شما جلوه خاصی می‌دهد. پارچه‌های کشی و باکیفیت این کار باعث می‌شود که هنگام کار با دستگاه و حرکات کششی، داخل این لباس احساس راحتی کنید. این مدل‌ با انتخاب یک طرح ورزشی خاص و چاپ روی تیشرت، لباسی ویژه برای ساعت‌های طولانی ورزش در باشگاه است. فراموش نکنید که دست شما در انتخاب طرح، باز است و می‌توانید با نوشته یا عکس منحصربه‌فردی که برای چاپ انتخاب می‌کنید، در بین رفقای باشگاهی‌تان، استایلی درخشان و جنجالی برای خود خلق کنید. کافی است طرح موردنظرتان را به تیم «آنلاین چاپ» بسپارید و از کیفیت و جذابیت نتیجه آن، شگفت‌زده شوید!

تیشرت فیت استین کاپ

تیشرت رطوبت‌گیر ورزشی

انواع تی شرت‌ یقه‌گرد و ساده‌ای که با آستین کوتاه و پارچه‌های رطوبت‌گیر، خنک‌کننده و کشی دوخته می‌شوند، انتخابی عالی برای ورزش‌های سنگین به‌حساب می‌آیند.

تیشرت ورزشی (رطوبت گیر)

سخن پایانی

برای اینکه بتوانید بهار خنک، تابستان داغ، پاییز سرد و زمستان یخبندان را با لباسی مناسب بگذرانید، می‌توانید روی انواع تیشرت حساب باز کنید. تیشرت‌های بدون آستین و آستین‌کوتاه را برای فضل‌های معتدل و تیشرت‌های آستین‌بلند را برای لایه‌بندی زیر کت و ژاکت انتخاب کنید. همچنین انتخاب مدل یقه و قد بدنه و شکل دوخت تیشرت نیز می‌تواند میزان راحتی یا رسمی‌بودن پوشش شما را در موقعیت‌های مختلف، تعیین کند. پس‌از اینکه درباره بهترین مدل‌های تیشرت اطلاعات کاملی کسب کردید، وقتش رسیده است که تکانی به کمد لباس خود بدهید و با انتخاب طرح مناسب برای چاپ روی تیشرت، انقلابی در استایل خود به‌وجود بیاورید!